درباره کویرموتور

19 دی 1402

تاریخچه:

کویرموتور به عنوان یکی از شرکت های برتر در صنعت موتورسیکلت ایران با بیش از ۶۶ سال تجربه در زمینه موتورسیکلت و با چشم انداز تغییر نگرش جامعه به موتورسیکلت و پاسخ به نیازهای مشتریان با شعار تمایز در حرکت، ضمن بهره‌گیری از کارکنان متخصص و متعهد در کشور، از جایگاه خاصی در این صنعت برخوردار است. این شرکت علیرغم بحران‌های اقتصادی و شرایط تحریم کشور، با الطاف الهی و تمهیدات مدیریتی مناسب، با رویکرد توسعه نسبت به تثبیت و گسترش فعالیت تولیدی خود اقدام نموده است. شرکت کویرموتور برای عرضه بهترین موتورسیکلت‌های با کیفیت در ایران، تلاش خود را برای جایگزینی خودروهای تک و دو سرنشین در راستای سیاست کاهش ارزبری، کاهش مصرف سوخت، کاهش حجم ترافیک در کلان شهرها و آلایندگی‌های زیست‌محیطی، کاهش معضلات جای پارک خودرو و در نهایت ایجاد فرهنگ موتورسواری، با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبین ایرانی و تأمین خواسته اقشار مختلف جامعه در ایران به عمل آورده است.

دستاوردهای کویرموتور:

 کسب مقام اول خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتری در کل کشور توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت طی هشت سال متوالی

 راه اندازی بیش از ۱۴۰ تعمیرگاه مجاز اصلی در سراسر کشور

 راه اندازی خط تولید انجین موتورسیکلت در ایران

 راه اندازی مجهزترین مرکز آموزش تعمیرگاهی کشور با همکاری شرکت ال وی ایت (Lv8) و بتا (Beta) ایتالیا

 عرضه مستقیم محصول به مشتریان با هدف رضایتمندی و ایجاد پل ارتباطی بدون واسطه بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده



این شرکت افتخار دارد با انتقال تکنولوژی از خارج از کشور، اقدام به بومی‌سازی و تولید محصولات داخلی در ایران نماید و در راستای سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر رونق اقتصادی در ارتباط با تولید داخل، از سال ۱۳۹۴ سرمایه‌گذاری مشترک عظیمی در احداث مجهزترین کارخانه تولیدی مجهز به خط تولید نسل چهارم تکنولوژی و منحصر به فرد در منطقه خاورمیانه و آفریقا در استان اصفهان انجام دهد.

استقبال روزافزون از موتورسیکلت، ما را بر آن داشت تا اولین موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی را پس از ۳۰ سال در این کلاس در سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی وارد و بستر را برای ایجاد فناوری‌های مرتبط به آن هموار نماییم.

کویرموتور دارای متنوع‌ترین تولیدات و بزرگ‌ترین واردکنندۀ رسمی محصولات اروپایی است. راه‌اندازی ششمین خط تولید انواع موتورسیکلت در شهر اصفهان به وسعت ۱۰ هکتار با تجهیزات مدرن و به روز، از دیگردستاوردهای شرکت کویرموتور است.

بروز تحولات گسترده و رویکردهای نوین در عرصه صنعت موتورسیکلت، تغییرات عمده‌ای را در نگرش تولید و استفاده از این وسیله نقلیه به وجود آورده است. در این راستا و با توجه به آلودگی بسیار اندک زیست‌محیطی موتورسیکلت‌های برقی، تولید و واردات این محصولات، در دستورکار مدیران شرکت قرار گرفت. حذف‌شدن انجینی که باسوخت‌های فسیلی کار می‌کند و همچنین حذف روغن‌موتور و پمپ‌روغن از دیگر مزایای موتوسیکلت‌های برقی است. کویر موتور از سال ۱۳۹۵، انواع موتورسیکلت‌های برقی را باکاربری درون شهری وارد بازار کرد.

ایجاد تعمیرگاه‌ و مراکز خدمات برای تمام محصولات، در چندین شهر و اعطای نمایندگی فروش و خدمات بصورت گسترده، تمایز در مقابل سایر رقبا در ایران را برای کویرموتور بدنبال داشته است. نمره بالای کویر در ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﯽ‌ﻫﺎ و همچنین در ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﺭﺿﺎﻳﺘﻤﻨﺪی ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺷﺮﻛﺖ‌ﻫﺎ از میان ۴۴ شرکت ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۴۰۱ یکی دیگر از افتخارات کویر است. کسب این افتخار برای هشتمین سال متوالی نشان از استمرار در بخش‌های مختلف شرکت کویرموتور در تولید، خدمات پس از فروش و توزیع است. شرکت کویرموتور توانسته با تنوع محصولی گسترده، مشتریان زیاد با درخواست‌هایی با کیفیت بالا در طی ۸ سال گذشته در شرایطی از شرکت بازرسی کنترل ایران (ISQI) و تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه اول را در ایران کسب نماید که جلب رضایت مشتریان، الویت مهم شرکت کویرموتور و (سازمان‌های مرتبط) بوده است. آموزش کارکنان از یک سو و رسیدگی به امور مشتریان از سوی دیگر، بطور مداوم در شرکت کویرموتور انجام می‌شود.

در زمینه عرضه بی‌واسطه و فروش مستقیم محصول به مشتری و نمایش محصولات در شرایط محیطی استاندارد و ایجاد حق انتخاب بر اساس نوع نیاز مشتری و تقویت برندینگ، کویرموتور با ایجاد بیش از ۱۵۰ نمایشگاه و فروشگاه دائمی در تهران و مراکز استان‌ها و تعداد زیادی نمایندگی در شهرهای مختلف ایران، گام بلند و بی‌نظیری برداشته است.

فعالیت ورزشی و باشگاه‌داری در زمینه موتورسواری با تیم کامل مردان و زنان، از دیگر افتخارات شرکت کویرموتور است. تیم کویر از نونهال گرفته تا رده پیشکسوتان با تمرینات مداوم و انگیزه بسیار، همیشه در بالاترین سطح بوده و مقام‌های کشوری و بین‌المللی باشگاه کویر، مؤید این سخن است.

کویرموتور با اخذ نمایندگی‌های رسمی تعدادی از کمپانی‌های معتبر اروپایی و آسیایی مفتخر گردیده است تا نام خود را به عنوان تحول‌آفرین در تاریخچۀ صنعت موتورسیکلت در ایران به ثبت رساند.

 

کویرموتور در طول فعالیت خود اقدام به اخذ نمایندگی رسمی برندهایی زیر نموده است؛

کی‌تی‌ام (اتریش) KTM   |   هوسکوارنا (اتریش) Husqvarna   |   گس‌گس (اتریش) GasGas   |   کاواساکی (ژاپن) Kawasaki   |   پیاجیو (ایتالیا) Piaggio   |   وسپا (ایتالیا) Vespa   |   زونتس (چین) Zontes   |   کیو‌جی‌موتور (چین)  Qjmotor   |   سی‌اف‌موتو (چین) CFmoto   |   موندیال (ایتالیا) Mondial   |   کابالرو (ایتالیا) Caballero   |   هیوسانگ (کره جنوبی) Hyosung   |   لامبرتا (ایتالیا) Lambretta   |   رویال الوی (ایتالیا) Royal Alloy |   سوپر سوکو (چین) Super Soco   |   کودر (سوئیس) Qooder   |   کیمکو (تایوان) Kymco   |   کایو (چین) Kayo   |   سی باب (آلمان) Seabob   |   جت سرف (چک) Jetsurf   |   سابلو (چین) Sublue

 

و عرضه کنندۀ محصولات شرکت های معتبر فعال در زمینۀ سیالات شیمیایی، قطعات، و لوازم جانبی همچون:

آیرو (ایتالیا) Airoh  |  اکسیز (اسپانیا) Axxis  |  داینیز (ایتالیا) Dainese  |  استیت (دوبی) State  |  تی‌سی‌ایکس (ایتالیا) TCX  |  اینترفون (ایتالیا) Interphone  |  آکراپوییچ (اسلوونی) Akrapovic  |  یوشیمورا (ژاپن) Yoshimura  |  موتورکس (سوئد) Motorex  |  موتول (فرانسه) Motul  |  کاپا (ایتالیا) Kappa  |  پولی‌اسپورت (پرتقال) Polisport  |  ال‌وی‌۸ (ایتالیا) Lv8  |  پولینی (ایتالیا) Polini  |  توین ایر (هلند) Twin Air  |  استما (آلمان) Stema

 

و همچنین سابقه فعالیت با برند‌های زیر را نیز داشته است:

آپریلیا Aprilia   |   دایلیم Daelim   |   تی‌جی‌بی TGB   |   ام‌وی‌اگوستا MV Agusta

 

چشم انداز:

هدف:

ماموریت:

تولید:

عرضۀ انواع موتورسیکلت در کلاس‌های متنوع و لوازم مربوطه که عبارتند از:

توسعه بازار:

ویژگی‌های ممتاز کویر و تمایز نسبت به رقبا:

مهمترین اقدامات انجام شده:

ارزش‌ها:

خط مشی کیفیت

خط مشی کیفیت این شرکت بعنوان برترین تولیدکننده انواع موتور سیکلت به شرح ذیل می‌باشد؛

  1. افزایش رضایت مشتریان و کارمندان
  2. آموزش و ارتقاء صلاحیت کلیه پرسنل
  3. تفکر ریسک محور
  4. تولیدوارائه خدمات ناب (مقرون به صرفه، سازگار با محیط زیست، ایمن، بادوام و قابل اعتماد مطابق استانداردهای جهانی)
  5. تحویل به موقع
  6. افزایش سهم بازار

به منظور دستیابی به اصول بالا این سازمان سیستم مدیریت کیفیت را منطبق با الگوی استاندارد ISO 9001:2015، در کلیه سطوح به اجرا در آورده و به طور مداوم خود را نسبت به بهبود مستمر و اثر بخشی این سیستم متعهد می‌داند همچنین سازمان در ابتدای هر سال نسبت به تعیین اهداف کیفی در راستای این خط مشی اقدام نموده و با بازنگری از طریق پایش و اندازه گیری و تحلیل، میزان تحقق اهداف کیفی را بررسی می‌کند. اینجانب با اعتقاد کامل و عزمی راسخ از این سیستم پشتیبانی نموده و از همه همکاران انتظار دارم ضمن درک صحیح آن در جهت برآورده ساختن خواسته‌های استاندارد و شکل گیری سیستم مدیریت کیفیت تلاش نمایند. برای پیشبرد این سیستم و به منظور حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی آن به نماینده مدیریت در امور کیفیت اختیارات لازم تفویض شده است.

منشور اخـلاقی

ما پرسنل شرکت کویر موتور با آگاهی از وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات خود در سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و با رعایت اصول اخلاقی و حرفه‌ای، موارد ذیل را متعهد می‌شویم:

  1. انتقاد، حق مشتری و مصرف‏کننده است و پاسخگویی، نقدپذیری و جبران خسارت ناشی از عملکرد را برخود واجب می‌دانیم.
  2. دیدگاه مشتری و مصرف‏ کننده را ارج می‌نهیم و با تنوع در کالا و ارائه خدمات و با انعطاف‌پذیری و استقبال از نیاز و سلیقه آنان، بر حق انتخاب مشتریان تأکید می‏کنیم.
  3. از هرگونه پیش داوری پرهیز نموده و تمام تلاش خود را جهت دریافت رضایت مشتری بعمل می‌آوریم.
  4. به تعهدات خود، به‏ ویژه در قیمت وتحویل به‏ موقع و بی‌عیب و نقص کالا و خدمات پایبند می‌مانیم.
  5. دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات و پیشنهادات حق مراجعین است.
  6. رعایت اصل رازداری و حفظ حریم شخصی در مورد تمامی اطلاعات مربوط به مراجعین الزام این سازمان می‌باشد.
  7. این سازمان از هرگونه فعالیت غیرحرفه ای و غیراخلاقی جهت جلب مشتریان و مصرف کنندگان خودداری می‌نماید.
  8. حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه مراجعین در دریافت خدمات و خرید محصولات باید محترم شمرده شود.
  9. اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار مراجعین قرار گیرد.
  10. دریافت خدمات به نحو شایسته حق مراجعین است.
  11. سرعت در انجام امور مربوط به حقوق مصرف کنندگان وظیفه اخلاقی ماست.
  12. پرهیز از اقداماتی که اعتماد و صمیمیت مشتریان این سازمان را تضعیف می‌نماید.
  13. انتظارات، توقعات، نیازهاوشکایات مشتریان را فرصتهای راهبردی برای بالندگی و بهسازی فرآیندهای درون سازمانی دانسته و از آن در راستای ارتقای خود و شرکت استفاده می‌نماییم.
  14. تأکید بر فرهنگ مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع.
  15. فراهم آوردن امکانات آرامش خاطر مشتری، انجام به موقع امور و جلو گیری از اتلاف وقت آنان.
  16. پاسخگوئی صادقانه، وقت شناسی، تعهد و دقت در ارایه خدمات مطلوب و صریح و توأم با احترام به مشتری
  17. حفظ و مراعات حقوق دیگران با محور قرار دادن کرامت انسانی، مشتری مداری با رویکرد خیر و صلاح شرکت و شفاف سازی ضوابط و قوانین.
  18. پرهیز از اقداماتی که اعتماد و صمیمیت با مشتریان را تضعیف می‌نماید.

امید داریم با تلاش مستمر و روزافزون شاهد افزایش رضایتمندی مشتر یان و ارباب رجوع باشیم.

خط مشی مشتری‌مدار رسیدگی به شکایت‌ها

خط مشی این شرکت، بمنظور رسیدگی و پاسخگوئی سریع شکایات، نظرات و پیشنهادات سازنده مشتریان بشرح ذیل می‌باشد؛

  1. تکریم ارباب رجوع، ذی‌نفعان و مشتریان.
  2. ایجاد محیطی مشتری محور همراه با امنیت و اطمینان، ضمن حفظ حریم شخصی در خصوص رازداری شکایات و هویت مشتریان.
  3. اطلاع‌رسانی موثر به مشتریان بابرقراری پل‌های ارتباطی مناسب و گسترش آن‌ها جهت سهولت دریافت شکایت  مشتریان.
  4. شناسایی و درک نیازهای ذی‌نفعان و مشتریان ناراضی، مدیریت ریسک‌ها  و فرصت‌ها به منظور بهبود مستمر فرایند ارتباط با مشتریان.

اینجانب ضمن ابراز تعهد و پایبندی به الزامات آخرین ویرایش استانداردهای؛ ISO (10002,10004)  همسو با سایر خط مشی‌های سازمان و با آگاهی از وظایف، مسئولیت‌ها و اختیارات خود، اهداف سیستم رسیدگی به شکایات را در چهارچوب این استانداردها تعیین و بصورت دوره‌ای بازنگری می‌نمایم. از کلیه پرسنل انتظار دارم تمامی تلاش خود را جهت فعالیت در راستای تحقق آن مبذول نمایند. امید است شاهد افزایش رضایت مشتریان باشیم.

 

افتخارات:

● گواهی نامه سیستم مدیریت کیفیت  ISO 9001:2015 از شرکت AQC

● گواهی نامه کیفیت واستاندارد ازموسسۀ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)(از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۱ هشت دوره‌ی متوالی رتبه‌ی اول خدمات پس از فروش بین ۴۴ شرکت عرضه کننده موتور سیکلت)

● گواهی نامه استاندارد رسیدگی به شکایات مشتری تعمیرگاه های مجاز کویرموتور  ISO 10002

 گواهی نامه استاندارد رضایتمندی مشتری تعمیرگاه های مجاز کویرموتور  ISO 10004

 گواهی نامه تحقیق و توسعه از طرف وزارت محترم صمت

 گواهی نامه شرکت MOTUL فرانسه

 گواهی نامه شرکت YUASA ژاپن

 لوح تقدیر از طرف ریاست محترم پلیس راهنمایی رانندگی ناجا، سردار مؤمنی

 لوح تقدیر از طرف ریاست محترم فدراسیون موتور سواری جناب آقای صیدانلو

 لوح تقدیر از طرف گردهمایی سازندگان منطقه ۳

 لوح تقدیر از طرف چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار

 لوح تقدیر از طرف رؤسای محترم سازمان صنایع و معادن اصفهان، آقایان حسینی و هاشمی

 لوح تقدیر از طرف شهردار محترم تهران ۱۳۹۵

 لوح تقدیر از طرف فرماندار محترم شهرضا ۱۳۹۸

 لوح تقدیر از طرف فاکسیون پاسخگو مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۸

 لوح تقدیر از طرف سازمان انتقال خون ایران ۱۳۹۹

 تندیس مرکز همایشهای صدا و سیما ۱۳۹۰

 تندیس بزرگان رضایتمندی مشتری دیماه ۱۳۹۰

 تندیس برتر همایش بزرگان توسعۀ ملی به مناسبت روز ملی استاندارد

 تندیس دیموند، در زمینۀ تولید، توزیع و پخش کالا در ایران

 تندیس حلقۀ ارجان

 تندیس LIFAV

 تندیس اولین نمایشگاه بین المللی دوچرخه

 تندیس اولین نمایشگاه بین المللی وسائل نقلیه برقی و هیبریدی بهمن ۱۳۹۳

 تندیس سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ۱۳۹۳

 تندیس دومین نمایشگاه بین المللی وسائل نقلیه برقی و هیبریدی بهمن ۱۳۹۴

 کاپ مقام اول مسابقات موتور کراس ۱۳۹۸

 کاپ مقام دوم تیمی مسابقات موتور کراس کشوری ۱۳۹۸

 کاپ مقام دوم تیمی مسابقات کشوری در اردکان ۱۳۹۸

 کاپ مقام اول مسابقات موتور سواری مرداد ۱۳۹۹

 کاپ مقام اول مسابقه چندجانبه موتوکراس آیلند کاپ مرداد ۱۳۹۹

 کاپ KUBOK KASPIYAN 2019

تمام حقوق مادی و معنوی متعلق به یکتاز سیکلت کویر می باشد
طراحی، توسعه و پشتیبانی توسط   راهکار پرداز